De vigtigste onlinestatistikker for 2021

Indrømmet. Der er mange statistikker om web, online, e-commerce osv. Der så mange, at det nogle gange godt kan være lidt svært at forhold sig til dem. Hvilke er vigtige og hvilke kan jeg stole på. Vi har kigget lidt rundt og fundet nogle, vi tænker, du bør forholde dig til. 

Content er dobbelt så vigtigt

68 % af alt online begynder med en søgning. Er dine webshop søgemaskineoptimeret?

Lidt over halvdelen (53,3 %) af al webtrafik er organisk.

Jo flere links du får dit website; jo mere trafik sender Google dine vej.

Organisk trafik er lidt mere end 5 gange mere effektivt end paid traffic (Men hvor længe? Se, hvor meget de betalte annoncer efterhånden fylder på første SERP)

10 % af al søgetrafik kommer fra voice. (Siri: er det rigtigt?)

Bing står for bare 6 % af al søgetrafik. (Google har 88 %)

De tre øverste søgeresultater på Google får 75 % af klikkene. (Puha, hvor ligger du?)

Stol

Bare rolig der er mere.

Det øverste søgeresultat på Google får 32 % af alle kliks. (Endnu værre!)

92 % af alle, der søger på Google kommer ikke om på side to. (Hvis du ligger på side 3 er du helt væk:-))

I 55 % af tilfældene kommer videoresultater op, når folk søger. (Hvis du ikke har lavet video, er der måske en genvej til at komme højere op i søgeresultaterne)

Så lad nu være med kun at fokusere på designet af dit website eller onlineshop. Husk også, at indholdet skal være på toppen. Dermed ikke sagt, at design ikke vigtigt for det er det, men det er bare ikke så vigtigt som indholdet og slet ikke så vigtigt, som vi går og tror. Der er dog stadig brancher, hvor designet er ret vigtigt. Det er især inden for e-commerce, SaaS, bureauverdenen og advokatvirksomheder. I de brancher skal design, content og UX spille sammen, så vi opnår det bedste resultat.

Læs mere om website.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere