Hvilke reklamer er de mest effektive?

Følsomme reklamer

Det er dyrt at annoncere. Meget dyrt endda. Derfor er det vigtigt at bruge penge på den rigtige måde altså der, hvor vi får mest effekt for pengene.

Hvis du skal lave en reklame er der flere veje du kan gå. En sjov, en følsom, en oplysende m.fl. Men hvilke type reklame er egentlig bedst? Hvilken type er den mest effektive?

Følsomme reklamer virker

Den mest effektive reklame – nogle vi måske sige den bedste reklame – er den reklame, der spiller på vores følelse. Ovenstående reklame fra Gillette spiller på vores følelser – og det er der en god grund til. Det virker. Gillette er ejet af en af verdens mest succesfulde virksomheder nemlig Procter og Gamble. De plejer at vide, hvad de laver.

De to amerikanske marketingguruer inden for effektiv marketing, Les Binet & Peter Field , har undersøgt det. Og deres konklusion er klar: Følsomme eller emotionelle reklamer giver større effekt end rationelle reklamer eller en kombination af begge. En følsom reklame giver 29 % effekt, mens den rationelle reklame giver 16 %.

Effektive reklamer

Få større effekt i dine reklamer

Så næste gang du tænker over, hvilken type reklame du skal lave, så smid professoren i den hvide kittel eller tandlægen i den blå uniform væk og find et mere følsomt emne. De rationelle reklamer virker, men deres effekt er slet ikke i nærheden af den effekt, de følsomme eller emotionelle reklamer kan frembringe. Der behøver ikke være et grædende barn i reklamen, men det hjælper hvis reklamen appellerer til vores følelser, hvilket øger sandsynligheden for, at vi køber produktet. Følsomme reklamer er det mest effektivt – måske endda bedste.

Bliv klogere effektiv marketing, se flere marketingstatistikker fra Les Binet & Peter Field.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere