Sådan betaler forbrugerne online

De danske forbrugere er blevet glade for at bruge mobiltelefonen, når de betaler online, men betalingskortet er stadig den mest foretrukne betalingsmetode. Sammenlagt står de to betalingsformer for over 85 % af onlinebetalingerne. Det viser E-handelsanalysen fra Dansk Erhverv. 

Betalingskortet fører – endnu

Over halvdelen af alle betalinger online sker med et betalingskort, hvor Dankortet taber terræn til rene Master- og Visacard. Kortet er den klart mest benyttede betalingsform, selv om andelen falder. En årsag til det fald skyldes bl.a., at når kunderne betaler med kort online, skal de godkende deres betaling, den såkaldte SCA-betalingsmetode. Det har gjort det mere sikkert, men også mere besværligt at betale med sit kort online, hvilket har gavnet mobile betalingsapps. 

Kortbetaling

Apps, kort, afdrag og delbetalinger

I gamle dage lagde kunde pengene på disken, og så var der betalt. Der er sket meget siden da. Nu er det apps, kort, faktura, betaling via netbank samt del- og afdragsbetaling, kunderne betaler med. Der er med andre ord et væld af muligheder for at betale. Det er dog mobilbetalinger, der er i kraftig vækst. På fire år er andelen der betaler med mobiltelefonen steget fra 6 % til 31 % Det er altså næsten en tredjedel, der betaler med mobiltelefonen, hvilket viser nødvendigheden af at tilbyde den mulighed i webshoppen. 

De unge bruger mobilen

Det er især de unge, der bruger mobiltelefonen til at betale med. De lidt ældre bruger stadig betalingskortet, når de handler online. 

Se Dansk Erhvervs egen artikel om analysen (hvis du vil se selve analysen, kræver det, at du melder dig ind).

Læs mere om e-commerce.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere