Vi læser nyhedsbreve på disse devices

Nyhedsbreve på mobilen

I mange år var computeren det eneste sted, vi kunne læse e-mail og elektronisk nyhedsbreve.

De tider er for længst bag os. I dag hører vi, at alle nyhedsbreve bliver læst på mobilen. I teorien kunne vi måske være ligeglade bare det bliver læst. Det er dog alligevel være lige at tænker over. Der er noget indhold, der bare egner sig bedre til desktop/computer end på mobilen. Nogle filer f.eks. PDF’er kan godt være besværlige at læse og filer kræver, vi skal scrolle, hvilket ikke er særlig praktisk og vandret scrol er både irriterende og umuligt.

Onlinevirksomheder og nyhedsbreve

Marketingplatform, som er en dansk mailplatform, har undersøgt det. Hvis vi kigger på B2C onlinevirksomheder, viser det sig, at nyhedsbrevene åbnet på følgende devices:

  • 48 % desktop
  • 44 % mobilen
  • 7 % tablet

Hvis vi kigger på tallene for de seneste seks måneder. Og det forholder sig sådan med dit jeres nyhedsbrev, må du lige undersøge. Tallene viser, at computer stadig bliver brugt til at læse nyhedsbrev. Der er ikke mobile only, eller helt så mobilt som vi troede. Det er naturligvis også muligt, at der er forskel på brancher, målgrupper mm.

Offlinevirksomheder og nyhedsbreve

Tallene er sjovt nok anderledes, hvis vi kigger på offlinevirksomheder eller mere traditionelle virksomheder. At der er en forskel er overraskende, hvorfor skulle der være det? Nyhedsbrevene fra offlinevirksomhederne bliver åbnet på følgende devices:

  • 38 % desktop
  • 56 % mobilen
  • 5% tablet
Mobilen er en klar vinder hos offlinevirksomhederne. Deres nyhedsbreve bliver hovedsageligt åbnet på mobilen. Hvorfor der er denne klare vinder, ved vi ikke. Kan det have noget med modtagerne at gøre, tidspuntet det bliver modtaget på?
 
Faktum er, at arbejder du i en onlinevirksomhed, så bliver dine nyhedsbreve læst ligeligt på mobilen og computeren, men arbejder du i en offlinevirksomhed, bliver dine nyhedsbreve oftere læst på mobilen. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere