Hvilke brancher har den højeste konverteringsrate?

Konverteringsrate

Den gyldne vej til at have en profitabel webshop er en høj konverteringsrate eller conversion rate, hvis du er mere til den engelske udgave. Men hvad skal konverteringsraten egentlig være? Det kedelig svar er, at det kommer an på en masse forskellige ting. Et godt bud på en afgørende faktor er branchen. Nogle brancher har bare en højere konverteringsrate end andre. Det amerikanske landingpage-software Unbounce har kigget i tallene og fundet ud af, hvilke brancher der har den højeste og laveste conversion rate.

Restauranter og catering har den højeste konverteringsrate

Hvis vi kigger på gennemsnittet, så har restauranter og catering den højeste konverteringsrate med 18,2 % stærk forfulgt af medier og underholdning med 18,1 %. Tænk, at tæt på hver femte kunde rent faktisk køber eller bestiller det produkt eller den service, de kom efter. Det er meget flot.

Konverteringsrater på salg

Bolig og byggemarkeder ligger i bunden

I modsatte ende ligger brancher, der har med vores bolig at gøre. Det er både boligudsmykning og -forbedringer samt ejendomshandler. Nu er det en undersøgelse, der har overvejende amerikanske kunder, men ikke kun. Derfor kan tallene godt være anderledes i Danmark, hvor vi bruger mange penge på boligdesign og -indretning. 

Tag et kig på tallene og få et fingerpeg om, hvor høj din konverteringsrate skal eller kan være. Se hele undersøgelsen fra Unbounce.

Læs mere om e-commerce.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere