Logo 5

Manglende tid dræber nyhedsbrevet

Mangel på tid er en stor årsag til, at nyhedsbreve ikke bliver den succes, de burde. Det er en fejl. Nyhedsbreve er en stor kilde til øget salg og forbedret retention. Det er en billig, effektiv, hurtig og nem måde at få kontakt til sin målgruppe. Det burde det i hvert fald være.

Manglende tid dræber nyhedsbreve

Det burde være nemt, men noget tyder på, at det ikke er så nemt, som det lyder. Der bliver nemlig ikke forfattet og sendt så mange nyhedsbreve, som intentionen er. 

Virksomhederne mangler tid til nyhedsbrevene

Årsagen til, at der bliver sendt færre nyhedsbreve, end der egentlig burde, er tid. Eller rettere mangel på samme. En undersøgelse viser, at over en tredjedel ikke får lavet nyhedsbreve, fordi de ikke har tid til det. De er i tidsnød. Og når der er ikke er tid nok, er nyhedsbrevet, noget af det nemmeste at springe over. Desværre.

Over en tredjedel får ikke lavet nyhedsbreve, fordi der ikke er tid til det.

At tidsnød er årsagen til, at nyhedsbrevene ikke bliver skrevet og sendt, er en skam. Hvis vi prøver at se på prisen, så er det næsten gratis. Hvis vi sammenligner med f.eks. CPA (prisen pr kunde) på et nyhedsbrev og en Google Adword- eller Facebook-annonce, er prisen meget lavere. 

Nyhedsbrevet er betalt

Det tager naturligvis tid at skrive nyhedsbrevet, men det er interne ressourcer, hvor den eneste eksterne udgift kun er det software eller system, der bliver brugt til at udsende nyhedsbrevet. Hvis I alligevel har en fast pris på det, er det allerede betalt, uanset om I sender et nyhedsbrev eller ej, så koster det ikke ekstra at udsende nyhedsbrevet.

Ekstern hjælp er hurtigt tjent ind

Det er en klar businesscase, selv hvis der skal bruges ekstern hjælp til at forfatte og udsende nyhedsbreve, er det stadig langt billigere, særlig når vi tager, nyhedsbrevenes effekt med i regnestykket. Få nu skrevet de nyhedsbreve. Det er en god forretning.

 

Skal din virksomhed have hjælp til sit nyhedsbrev, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.

Læs også om

Send flere nyhedsbreve

De mest succesfulde virksomheder er dem, der sender flest nyhedsbreve

Læg en strategi

En strategi for nyhedsbrevene giver fokus og skaber resultater

Kontakt os for at høre mere

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).

© Contenti

Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere