Logo 5

E-commerce

Webshoppen er jeres forretning - den skal der være styr på

Få tid til andre opgaver

Lad os styre webshoppen

Vi tager os af webshoppen, hvor vi sikrer driften, content og kampagner, så shoppen altid er opdateret. Det giver medarbejderne tid og overskud til at tage sig af det, de er gode til – og brænder for. 

Gode produktbeskrivelser, billeder og andet indhold er utrolig vigtigt i en webshop. Hvis content bliver forsømt, forsvinder kunderne. De stoler ikke på en webshop, der ikke er opdateret.

Det handler om at skrive tekster, der appellerer til kundernes købsmotiv. Begynd med at beskrive varens eller servicens egenskaber, skriv så om fordele for til sidst at skrive om resultatet eller udbyttet.

Al content i webshoppen skal testes og optimeres. Det er tekster, knapper, billeder, flows osv. Det skal testes for at finde ud af, hvad der konverterer – og hvad der ikke gør.  Og forbedre det.

Bliv ringet op

Indsigt giver godt content

analytics

Analyseværktøjer

En godt overblik over de grundlæggende hændelser på websitet er naturligvis vigtigt. Hvis vi ikke ved, hvad der sker, kan vi ikke forbedre det.

SEO

SEO-værktøjer

Søgemaskineoptimering handler om meget mere end at blive fundet på Google. Det er især vigtigt at blive fundet på de ord, folk søger efter.

domain registration

Onlinespørgeskemaer

Det er fornuftigt at lave en grundig undersøgelse af, hvad brugerne egentlig synes om websitet - og spørge hvad de mangler.

Testværktøj

Testværktøjer

Det er vigtigt at teste billeder, overskrift, tekster, knapper osv. Der er ofte stor forskel på, hvad brugerne klikker på. Derfor tester og optimerer vi.

viral marketing

Trackingværktøjer

Det er også vigtigt at finde de steder på websitet, hvor brugerne har problemer. Derfor kigger vi med og finder de steder, hvor de sidder fast.

Rating

Feedback-funktioner

En hurtig feedback-formular er effektiv til lige at tage temperaturen på websitet og finde de udfordringer, brugerne har.

Få mere at vide

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

Vi bor centralt

Contenti ligger på Vesterbro lige ved Kødbyen, bus, metro og tog. Vi kommer overalt

Tietgensgade 72, kld. 1704 KBH. V.

Forbrugerne har taget magten

Mere om e-commerce

E-handel stiger år for år. Siden 2009 er andelen af danskere, der køber online steget fra ca. 50 % til 75 % i 2019. Selv dagligvarer er for alvor blevet populære online. I 2019 købte danskerne for ca. 141 milliarder kroner online. Det er ikke kun fysiske varer, vi køber. Serviceydelser, forsikringer mm. bliver også købt i stor stil.

Onlinehandel giver fleksibilitet

Onlinehandel giver store fordel for forbrugerne. En af de største fordele er fleksibiliteten. Hvis den fysiske butik ikke ligger på vej til og fra arbejde eller lige i nærheden af, hvor forbrugeren bor, så er det et indkøb, der skal planlægges. Det er naturligvis muligt at planlægge sine indkøb, men i mange tilfælde er det nemmere at gå online. I de fleste tilfælde kan vi få pakken sendt direkte eller tæt arbejde eller hjem.

Convenience er nøglen

En anden stor fordel er, hvad vi kalder convience. Der er bare nemmere online. Vi slipper for køen, at gå forgæves efter varer som er udsolgte og så hele transporten, som nævnt tidligere. Udvalget er langt større online. Derfor har nogle dygtige butikker også forlænget udvalget med en onlineshop, så kunderne kan se de mest populære modeller og farver i butikken og så kan de se og bestille resten online.

Butikkerne har tabt magten

I gamle dage, som ikke ligger så mange år tilbage, havde butikker, virksomheder og firmaer magten. De tog en pris for varerne, som forbrugerne havde meget lille chance for at vide, om det var den rigtige pris. En mulighed var at ringe til eller tage forbi en anden butik for at se, hvad varen kostede der. I dag er der flere forskellige prissammenligningssites, så forbrugerne ved præcis, hvad varerne koster. Det er ofte det første, de ser, når de søger efter en vare på Google. Forbrugerne har taget magten, hvilket har øget konkurrencen mellem butikkerne.

Research offline; buy online

Nogle varer er så dyre og specielle, at det er forbundet med en, for forbrugerne, oplevet risiko at købe dem. Derfor vil forbrugerne gerne se og prøve varen. Det gør de i butikkerne. De researcher i butikkerne (off-line) og går så hjem og køber varen online. I den situation er det naturligvis vigtigt for de fysiske butikker også at være til stede online – og endnu bedre er det, hvis de har givet så god en service i butikken, at forbrugerne også vælger at handle i butikkens webshop.

Øget onlinekonkurrence

Det er i det fleste tilfælde nemt at åbne en webshop. Hvis markedet er lukrativt, vil antallet af konkurrenter stige. For at kunne klare sig i den nuværende og sandsynligvis kommende hårde konkurrence er virksomheden nødt til at finde ud af, hvad dens konkurrencefordel er. Hvad gør virksomheden speciel? Det gælder også online eller rettere især online, hvor konkurrence er hård og går over landegrænser. Heldigvis foretrækker danskerne danske webshops, men hvor længe? Hvilke konkurrencefordel har din webshop?

Contenti er et content marketingbureau med speciale i SEO, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med webshops, nyhedsbreve, websites, -strategi og søgemaskineoptimering.

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere