Gode produktbeskrivelser, billeder og andet indhold er utrolig vigtigt i en webshop. Hvis content bliver forsømt, forsvinder kunderne. De stoler ikke på en webshop, der ikke er opdateret.
Webshoppen er jeres forretning - den skal der være styr på
Vi tager os af webshoppen, hvor vi sikrer driften, content og kampagner, så shoppen altid er opdateret. Det giver medarbejderne tid og overskud til at tage sig af det, de er gode til – og brænder for.
Gode produktbeskrivelser, billeder og andet indhold er utrolig vigtigt i en webshop. Hvis content bliver forsømt, forsvinder kunderne. De stoler ikke på en webshop, der ikke er opdateret.
Der er store fordele ved at benytte AI-genererede tekster til din webshop. Den største fordel er, at det går hurtigere, men der er også et par ulemper at holde øje med.
Al content i webshoppen skal testes og optimeres. Det er tekster, knapper, billeder, flows osv. Det skal du teste for at finde ud af, hvad der konverterer – og hvad der ikke gør. Og forbedre det.
Det handler om at skrive tekster, der appellerer til kundernes købemotiv. Begynd med at beskrive varens eller servicens egenskaber, skriv så om fordele for til sidst at skrive om resultatet eller udbyttet.
En godt overblik over de grundlæggende hændelser på websitet er naturligvis vigtigt. Hvis vi ikke ved, hvad der sker, kan vi ikke forbedre det.
Søgemaskineoptimering handler om meget mere end at blive fundet på Google. Det er især vigtigt at blive fundet på de ord, folk søger efter.
Det er fornuftigt at lave en grundig undersøgelse af, hvad brugerne egentlig synes om websitet - og spørge hvad de mangler.
Det er vigtigt at teste billeder, overskrift, tekster, knapper osv. Der er ofte stor forskel på, hvad brugerne klikker på. Derfor tester og optimerer vi.
Det er også vigtigt at finde de steder på websitet, hvor brugerne har problemer. Derfor kigger vi med og finder de steder, hvor de sidder fast.
En hurtig feedback-formular er effektiv til lige at tage temperaturen på websitet og finde de udfordringer, brugerne har.
Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation
29 705030
Contenti ligger på Vesterbro lige ved Kødbyen, bus, metro og tog. Vi kommer overalt
Tietgensgade 72, kld. 1704 KBH. V.
E-handel stiger år for år. Siden 2009 er andelen af danskere, der køber online steget fra ca. 50 % til 75 % i 2019. Selv dagligvarer er for alvor blevet populære online. I 2019 købte danskerne for ca. 141 milliarder kroner online. Det er ikke kun fysiske varer, vi køber. Serviceydelser, forsikringer mm. bliver også købt i stor stil.
Onlinehandel giver store fordel for forbrugerne. En af de største fordele er fleksibiliteten. Hvis den fysiske butik ikke ligger på vej til og fra arbejde eller lige i nærheden af, hvor forbrugeren bor, så er det et indkøb, der skal planlægges. Det er naturligvis muligt at planlægge sine indkøb, men i mange tilfælde er det nemmere at gå online. I de fleste tilfælde kan vi få pakken sendt direkte eller tæt arbejde eller hjem.
En anden stor fordel er, hvad vi kalder convience. Der er bare nemmere online. Vi slipper for køen, at gå forgæves efter varer som er udsolgte og så hele transporten, som nævnt tidligere. Udvalget er langt større online. Derfor har nogle dygtige butikker også forlænget udvalget med en onlineshop, så kunderne kan se de mest populære modeller og farver i butikken og så kan de se og bestille resten online.
I gamle dage, som ikke ligger så mange år tilbage, havde butikker, virksomheder og firmaer magten. De tog en pris for varerne, som forbrugerne havde meget lille chance for at vide, om det var den rigtige pris. En mulighed var at ringe til eller tage forbi en anden butik for at se, hvad varen kostede der. I dag er der flere forskellige prissammenligningssites, så forbrugerne ved præcis, hvad varerne koster. Det er ofte det første, de ser, når de søger efter en vare på Google. Forbrugerne har taget magten, hvilket har øget konkurrencen mellem butikkerne.
Nogle varer er så dyre og specielle, at det er forbundet med en, for forbrugerne, oplevet risiko at købe dem. Derfor vil forbrugerne gerne se og prøve varen. Det gør de i butikkerne. De researcher i butikkerne (off-line) og går så hjem og køber varen online. I den situation er det naturligvis vigtigt for de fysiske butikker også at være til stede online – og endnu bedre er det, hvis de har givet så god en service i butikken, at forbrugerne også vælger at handle i butikkens webshop.
Det er i det fleste tilfælde nemt at åbne en webshop. Hvis markedet er lukrativt, vil antallet af konkurrenter stige. For at kunne klare sig i den nuværende og sandsynligvis kommende hårde konkurrence er virksomheden nødt til at finde ud af, hvad dens konkurrencefordel er. Hvad gør virksomheden speciel? Det gælder også online eller rettere især online, hvor konkurrence er hård og går over landegrænser. Heldigvis foretrækker danskerne danske webshops, men hvor længe? Hvilke konkurrencefordel har din webshop?
Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).
© Contenti
Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415