Optimering af webshoppen

Det er vigtigt at optimere webshoppen, fordi det kan lynhurtigt ses på toplinjen. Selv små ændringer kan give store resultater. Det måske lyder ikke af meget, men tænk på, hvad det vil betyde, hvis bare en 5 % flere købte i webshoppen. 

Få 17 % flere kliks

Det kan sagtens være meget mere end det. I nedenstående eksempel fra Optimizely klikkede 17 % flere på den ene knap fremfor den anden. Udover at få flere varer i shoppen og lave bedre content, så er det en god ide at have et ordentligt test set up som en del af din webshop.

Test af webshop

Der er mange ting, der kan og bør testes, hvis du vil webshopoptimere:

  • Usability
  • Page speed
  • Indhold
  • Knapper
  • Billeder
  • Keywords
  • Flows
  • Osv.

Det handler om at høste de (meget populære) lavthængende frugter først. Når det er sket, er turen kommet til de frugter, der giver størst værdi at teste/ændre.  

30 % af kunderne siger, at de hellere vil handle et sted, de har handlet tidligere

Det er vigtigt at vinde kunden allerede første gang. Først og fremmest for at få salget, men også fordi det er en god ide på længere sigt. Ifølge KPMG siger 30 % af kunderne, at de helst vil handle et sted, hvor de har handlet tidligere.

Tilfredse kunder kommer igen

Hvis webshoppen tilfredsstiller kunderne, er der stor chance for, at de kommer igen. Derfor gælder alle kneb for at få kunden til at handle. Og et af tricksene er at teste content, funktioner og meget mere. Webshopoptimering simpelthen.

 

Skal din virksomhed test og optimere, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer. 

Læs også om

Opdatér webshoppen

Kunderne forventer og kræver, at webshoppen er opdateret

Tekster og tekstforfatning

Skriv tekster, der rammer kundernes købemotiv

Kontakt os for at høre mere

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere