Det er dog ikke den rene elendighed. Det gode er, at 82 % danske virksomheder arbejder med e-mailmarketing. Det er vi glade for at høre, for nyhedsbreve giver kæmpe værdi for både salg og retention. Det er en af de billigste marketingdiscipliner, hvis vi udelukkende ser på ROMS (return on marketing spend).
En strategi giver resultater
Der er desværre bare ikke en struktureret tilgang til arbejdet med e-mailmarketing alle steder. Det giver som nævnt stor værdi at have en strategi. Det viser resultaterne. Blandt de mest succesfulde virksomheder, der arbejder med e-mailmarketing, har 83 % en strategi. Det viser bare, at den værdi en strategi giver ikke må undervurderes.
Indhold til strategien
Der en række punkter, der med fordel kan inkluderes i strategien:
- Hvordan får vi permissions?
- Hvilke former for nyhedsbrev skal vi sende?
- Hvilke KPI’er arbejder vi med?
- Hvordan segmenterer vi?
- Hvilke automatiserede flows skal virksomheden have?
Et sidste indspark er derfor: Få lagt en strategi for nyhedsbrevene og se resultaterne.
Skal din virksomhed have hjælp sin e-mailmarketing, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.