Det er ikke nok at undgå fejl. Salesforce har undersøgt, hvad forbrugerne ønsker, når de besøger en e-shop. 69 % af kunderne forventer faktisk at se nye varer, når de besøger webbutikken næste gang. Det vil sige, at en statisk webshop ikke tiltaler kunderne. En webshop skal følge med årstiden, trends osv. Den må for alt i verden ikke blive forsømt, det koster kunder, omsætning og overskud.
Onlineshopping begynder offline
Hvis du tænker, at virksomheden alligevel sælger mest off-line/i butikkerne, og derfor behøver du ikke give webshoppen den store opmærksomhed, tager du fejl. ROPO (research online; purchase off-line) er den anden side af e-commerce og webshops. 56 % af alle off-linekøb er påvirket digital. Det kan være, at kunden har kigget på din webshop for at se, hvilke varer du har for så at komme ned i butikken for at handle. Eller endnu værre se, hvilke var du ikke har for så at handle et andet sted, hvor de har varerne. Derfor må du ikke forsømme dit website, det koster kunder.
Skal din virksomhed gøre noget ved sin webshop f.eks. få hjælp til, at webshoppen altid er opdateret, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.