Logo 5

DE fem strategier

Der er fem generelle strategier for, hvorfor virksomheder er online. Det handler for dig og din virksomheden om at finde ud af, hvorfor I er online, hvad I vil online og hvilke konsekvenser det har for jer online. 

Fem årsager til at være online

I den hellige digitale marketing gral kalder vi årsagerne til onlinetilstedeværelsen for de 5 S’er: De fem generelle onlinestrategier er:

  1. Sælge
  2. Servicere
  3. Samtale
  4. Spare
  5. Styrke

Det er vigtigt at finde ud af, hvorfor virksomheden er online, fordi det giver fokus. Der kan naturligvis være tilfælde, hvor en virksomhed sælger varer og samtidig lægger et digitalt lag på deres service for at servicere kunderne. 

Formålet samler virksomheden

Når det er sagt, så er formålet med at placere sig i en af de fem grupper, at det samler virksomheden omkring et formål. Ofte er der ikke ressourcer til at gå 100 % ind på flere områder – og det giver en uklar strategi.

  1. Sælge
  2. Servicere
  3. Samtale
  4. Spare
  5. Styrke

Sælge

Hvis I er online for at sælge varer, er vi inden for e-commerce og e-handel. Her er fokus selvsagt på onlinesalg af varer eller services. Det kan være D2C (direct to consumer), B2C (business to consumer) eller B2B (business to business). Det kan også være B2G (business to government) via en webshop eller website.

Servicere

En virksomheden kan også være online for at servicere sine brugere. Det handler ofte om at lægge et digitalt lag på virksomhedens produkt. Det kan være en on-boarding- eller customer success-funktion, hvor der er behov for at få instruktion eller vejledning.

Samtale

Den tredje årsag er at gå i dialog med kunderne og brugerne. I en verden med stigende konkurrence og stigende priser på digital marketing er det nødvendigt at få loyale kunder. Kunderne vælger jer, fordi I går i dialog med dem og på den måde får opbygget en relation til kunderne.

Spare

Det giver også god mening at være online for at spare nogle penge ved f.eks. at lade kunderne servicere sig selv. Det vil de i mange tilfælde gerne, og det gør det muligt at flytte medarbejdere til andre områder.

Styrke

Slutteligt er der virksomheder, der gerne vil styrke deres brand ved at få gå i dialog med brugerne på en måde, der skaber opmærksomhed og måske endda skaber en viral effekt. Det er ofte website, der kan håndtere kreativt indhold, virksomheden har brug for.

Formålet bestemmer det digitale indhold

Alt afhængig af hvorfor din virksomhed er online, er det forskelligt content, du skal lave og publicere. Det er derfor, du skal finde ud af, hvorfor I er online – og så lave en plan for content.

 

Skal din virksomhed finde ud af, hvad den vil online, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.

Læs også om

Content er vigtigt

Brugerne kommer på grund af dit spændende content

Forstå brugerne

Forstå forbrugerne og bliv bedre til at målrettet websitet

Kontakt os for at høre mere

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).

© Contenti

Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere