Mobilen er danskernes foretrukne device til onlinehandel

I 90’erne sagde vi, at mobilen bliver fremtiden. I 00’erne sagde vi, at nu kommer mobilen. I 10’erne sagde vi, at nu har mobilen slået igennem. I 20’erne kan vi nu sige, at mobilen er størst. En undersøgelse lavet af Dansk Erhverv viser nemlig, at mobilen er danskerens foretrukne device, når de skal handle på nettet.

Shopping med mobiltelefonen

Mobile first – også i UX og design

Mobil first ikke et smart slogan, det er fakta. Et responsivt websitet er for længst blev standard, men ofte har det været med den arbejdsmetode, at vi designer først til desktoppen (computeren) og transformerer designet til mobilen. Nu er det for alvor blevet tiden til at tænke anderledes. Udtænk først en løsning til mobilen og oversæt den til desktoppen.

Onlinehandel pr device

Gælder det også dine kunder?

Vi har tidligere skrevet, om de forskellige aldersgruppers shoppingvaner på internettet, hvilket vi også bør tage med i vores overvejelser. Jo ældre end målgruppen; jo mindre bruger de mobilen til at handle med. Så selv om flest danskere nu bruger mobilen til onlinehandel, kan det godt betale sig lige at tænke over, om dine kunder også ligger i den gruppe. Det kan du se i dit statistikprogram.

Læs artiklen fra Dansk Erhverv.

Læs mere om e-commerce.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere