Black Friday er blevet til Black Week

Black Friday

Alle sejl var sat ind på den bedste Black Friday nogensinde. Den var da også god, men ikke så god som forventet. Dagene op til selve Black Friday var derimod rigtig gode, som Nets også twittede d. 27. november

Black Friday tabte pusten

Covid-19 havde på forhånd gjort, at vi var mange, der regnede med, at Black Friday blev stor online. Det gjorde den sådan set også ifølge Nets. Desværre steg salget ikke som forventet, og på Selve Black Friday endte salget med at ligge 14 % under salget sidste år, hvis vi kigger på de 100 største webshops. Det var også erfaringen fra vores kunder.

Ugen var fremragende

Heldigvis så tjener butikkerne ind på gyngerne, hvad de har mistet på karrusellen, som den gamle sang siger. Hele ugen var nemlig fremragende. For hvis vi kigger på hele ugen, så blev der nemlig sat rekord. Alt i alt blev det til en 9 % stigning i forhold til sidste år, fortæller Nets til Ekstra Bladet.

Black Friday bliver til Black Week

Hvad betyder det? Det betyder, at vi i fremtiden nok skal regne med med at holde Black Week. Det gør det også muligt at kigge lidt i mere i vores data og justere priser og produkter, når det ikke kun er en eller to dage, men fem til syv dage. 

Vi ses til Black Week 2021.

Læs mere om e-commerce.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere